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Definizione del messaggio (Aiuto:Pagine Marche)
Esistono in sostanza tre varianti delle pagine delle marche, quelle delle marche principali, come [[Parker]], [[Omas]], [[Pelikan]], ecc. che hanno una struttura più complessa e che sono ormai già state tutte definite. Le altre due varianti sono per le marche secondarie (come [[A. A. Waterman]], [[Colorado]], [[Haro]]), in cui la pagina è più semplice e prevede una sezione unica con eventuali sottosezioni per riferimenti e note, ed i marchi minori (come [[Perfection]], [[Alba]], [[Argument]]), quelli di cui si conosce il nome e poco più, che sono ancora più semplici e stringate. Come esempi da cui partire per un taglia e incolla si prendano quelle delle marche citate.
TraduzioneThere are basically three variants of the brand pages, those of the main brands, such as [[Parker]], [[Omas]], [[Pelikan]], etc., which have a more complex structure and which have all already been defined. The other two variants are for secondary brands (such as [[A. A. Waterman]], [[Colorado]], [[Haro]]), where the page is simpler and has a single section with possible subsections for references and notes, and minor brands (such as [[Perfection]], [[Alba]], [[Argument]]), those whose names are known and little more, which are even simpler and more stringed. As examples from which to start for a cut and paste, take those of the brands mentioned.

There are basically three variants of the brand pages, those of the main brands, such as Parker, Omas, Pelikan, etc., which have a more complex structure and which have all already been defined. The other two variants are for secondary brands (such as A. A. Waterman, Colorado, Haro), where the page is simpler and has a single section with possible subsections for references and notes, and minor brands (such as Perfection, Alba, Argument), those whose names are known and little more, which are even simpler and more stringed. As examples from which to start for a cut and paste, take those of the brands mentioned.