Differenze tra le versioni di "Blow filler/en"

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In the ''blow filler'' indeed the pneumatic pressure is generated directly from the user of the pen that must blow (from this the name comes from) inside the barrel through a special hole drilled on the bottom of the same. The pressure thus generated compresses the internal sac and allows the subsequent filling of the pen.
 
In the ''blow filler'' indeed the pneumatic pressure is generated directly from the user of the pen that must blow (from this the name comes from) inside the barrel through a special hole drilled on the bottom of the same. The pressure thus generated compresses the internal sac and allows the subsequent filling of the pen.
  
Ovviamente per poter utilizzare il ''blow filler'' occorrono buoni polmoni per poter soffiare con forza, ed occorre farlo in una posizione in cui la penna ha il pennino immerso nell'inchiostro, cosa che rende questo sistema di caricamento tutt'altro che comodo. Per questo motivo le penne venivano fornite anche con una pompetta da utilizzare come ausilio per il caricamento.  
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Obviously to be able to use the ''blow filler'' you need good lungs to be able to blow with force, and you need to do so in a position where the pen has the nib immersed in the ink, which makes this filling system anything but comfortable. For this reason the pens were also supplied with a pump to be used as an aid for filling.  
  
 
Per la sua scarsa praticità il sistema ebbe vita breve e venne usato esclusivamente dalla [[Crocker]], che cercò comunque delle alternative con il suo ''[[hatchet filler]]'', ma da esso deriva il sistema pneumatico della [[Chilton]] realizzato dal figlio di ''Seth Crocker'', che pur essendo uno dei sistemi più originali ed efficaci mai realizzati, non conobbe ugualmente il successo che avrebbe meritato.<noinclude>
 
Per la sua scarsa praticità il sistema ebbe vita breve e venne usato esclusivamente dalla [[Crocker]], che cercò comunque delle alternative con il suo ''[[hatchet filler]]'', ma da esso deriva il sistema pneumatico della [[Chilton]] realizzato dal figlio di ''Seth Crocker'', che pur essendo uno dei sistemi più originali ed efficaci mai realizzati, non conobbe ugualmente il successo che avrebbe meritato.<noinclude>

Versione delle 00:26, 30 ago 2019

Filling systems

The first working version of pneumatic loading can be considered the blow filler created by Seth Sear Crocker in 1901 (nº US-678547). The system was very simple both in terms of operating mode and construction, but it was really very uncomfortable to use.

In the blow filler indeed the pneumatic pressure is generated directly from the user of the pen that must blow (from this the name comes from) inside the barrel through a special hole drilled on the bottom of the same. The pressure thus generated compresses the internal sac and allows the subsequent filling of the pen.

Obviously to be able to use the blow filler you need good lungs to be able to blow with force, and you need to do so in a position where the pen has the nib immersed in the ink, which makes this filling system anything but comfortable. For this reason the pens were also supplied with a pump to be used as an aid for filling.

Per la sua scarsa praticità il sistema ebbe vita breve e venne usato esclusivamente dalla Crocker, che cercò comunque delle alternative con il suo hatchet filler, ma da esso deriva il sistema pneumatico della Chilton realizzato dal figlio di Seth Crocker, che pur essendo uno dei sistemi più originali ed efficaci mai realizzati, non conobbe ugualmente il successo che avrebbe meritato.

Brevetti correlati

  • Brevetto n° DE-643438, del 1937-04-08, richiesto il 1936-01-15, di Gregor Miltner, Osmia. Sistema di caricamento.